článkye-shop

Rozhodujete se, zda založíte vlastní e-shop a nejste si jisti, jak to udělat správně? V článku se podíváme na základní parametry a prodejní artikly.

Analýza e-shopu konkurence

Nejjednodušší analýza a zdarma. Najděte vaši přímou konkurenci. Nebo alespoň obchod, který se soustředí na podobný segment jako vy.

Zkuste se stát jejich zákazníkem. Projděte celým nákupním procesem a všímejte si designu jednotlivých stránek, jak jim navazují kroky objednávky. Jakou mají strukturu katalogu. Jak funguje vyhledávání, reklamační proces.

Vše, co vás zaujme si zapište. Věci, co vám nebude líbit také. Tyto poznatky využijeme v dalších fázích.

Cílová skupina – komu nabízím své produkty

Víte, jak vypadá váš typický zákazník? Tohle je jedna z nejdůležitějších otázek, kterou musíme zodpovědět.

Pomůže nám k tomu tato jednoduchá pomůcka:

1) Proč kupuje mé zboží?

2) Jaké produkty potřebuje?

3) Jaké jsou jeho finanční možnosti?

4) Mám u produktu dostatek informací k jeho pořízení?

5) Vyžaduje doplňkové služby?

6) Jsem schopen mu doplňkové služby poskytnout?

Na každou z těchto otázek by měla existovat jednoduchá a přímá odpověď. Pokud máte na některou otázku více odpovědí, tak to znamená, že máte více cílových skupin.

Proč je to důležité? Na každou cílovou skupinu bude platit jiná marketingová strategie. Ušetří to prostředky pro cílenou reklamu a hlavně to zvýší konverzní poměr, protože zákazníkům budete nabízet to, co chtějí a hlavně na ně zacílíte reklamu se zprávou, kterou budou chtít slyšet.

Konkurenční výhody

Poslední analytická část – analýza konkurenčních výhod. O co jde? Jde o definování oblastí, kde jste lepší než konkurence. Máte unikátní produkt, nabízíte individuální řešení, zajímavé doplňkové služby, rychlost objednávky, bezproblémový reklamační proces, skvělé ceny… Ať už najdete cokoliv, tak se s tím pochlubte. Rovnou na domovské stránce vašeho obchodu.

Proč by měly být prodejní argumenty vidět na domovské stránce? Domovská (úvodní) stránka vaše obchodu je obdobou výlohy. Vašeho potenciálního zákazníka musí zaujmout. Řekněte mu, v čem jste lepší než obchod vedle. Přesvědčte ho, že jste pro něj správná volba. Jednoduše, krátce, úderně. Vyhněte se častým klišé. Nikoho nepřesvědčí, že vaše vrtačky jsou nejlepší na světě. Ale dodání do druhého dne by už mohlo.

Doména

Doména je názvem a zároveň adresou vašeho obchodu. Propaguje vaši značku (brand). Měli byste proto při vymýšlení domény být pečlivý a neuspěchat to. Ideálním stavem je, když do názvu domény dostanete výraz, který vás reprezentuje.

Pokud jste OSVČ a lidé si od vás kupují truhlářské výrobky, tak truhlarstvi-novak.cz je ideální doménou. Obsahuje jak vaši značku, tak i váš obor podnikání.

Vyvarujte se příliš dlouhým názvům (truhlarstvi-jan-novak.cz je už dlouhé) nebo složitě zapamatovatelným slovům, ve kterých hrozí překlepy. V ideálním případě by nemělo být potřeba vysvětlovat zákazníkům význam domény. Mělo by z toho být hned jasné, kdo nebo co jste.

Pokud cílíte na české klienty, tak jednoznačně vždy volte koncovku .CZ. Ostatní jsou v našem prostředí méně konkurenceschopné.

Firemní identita

Už víme, jak vypadá váš typický zákazník. Víme, kdo je vaše konkurence a v čem chcete být jiní nebo lepší. Teď je potřeba vymyslet, jak bude vypadat vaše firemní identita.

Co to je? Jedná se o styl vaší prezentace. Je to soubor prvků, barev, sloganů a frází, podle kterých vás vaši zákazníci bezpečně poznají. Je to jednotná grafická prezentace, jasně definovaná barevná paleta a jasně daný styl komunikace. Zde je velice důležité, aby vše bylo konzistentní. Aby newsletter mluvil stejným stylem jako zbytek vašeho obchodu. Aby se na sociálních sítích prezentoval stejně přátelsky (nebo profesionálně) jako zákaznická linka na telefonu.

Jak vám mohu pomoci – tvorba e-shopu na míru

Zde už se dostáváme do fáze, kdy máte potřebné podklady a chcete vytvořit e-shop. Všechny vaše nápady a myšlenky máte zapsané a už nezbývá nic jiného než najít někoho, kdo vaše nápady přetaví do finálního produktu. Tvorba e-shopu se skládá z těchto fází

Tvorba loga

Logo jasně definuje vaši značku. Je to součást vaší firemní identity. Jeho tvorba by měla být prvním krokem tvorby jakéhokoliv digitálního projektu.

Design webu

Podle vaší firemní identity se připraví designy jednotlivých stránek obchodu (úvodní stránky, katalog produktů, detail produktu, nákupní košík…)

Obsah

Náš copywriter navrhne strukturu webu a vytvoří jeho obsah. Všechny texty píše tak, aby byly čtivé a zároveň je cíleně optimalizuje pro vyhledávače.

Programování

Vytvoříme samotný web včetně všech funkcionalit a napojení platební brány nebo zásilkové služby.

Testování

Před spuštěním e-shopu je potřeba vše otestovat. V této fázi s vámi vše projdeme a zapravujeme vaše případné návrhy a připomínky.

Webhosting

Každý e-shop potřebuje webhosting. Zajistíme pro vás optimální server včetně jeho konfigurace. Budeme brát v potaz předpokládanou návštěvnost a výkon serveru, aby byly režijní náklady co možná nejnižší.

Propagace

Posledním bodem tvorby a spuštění e-shopu je jeho propagace. E-shop optimalizujeme tak, aby bylo možné ho bez dalších investic zaregistrovat do vyhledávání na Google, Seznam a dalších. Samozřejmostí je responzivní zobrazení – mobilní zobrazení obchodu. Proč by vás to mělo zajímat a že se to určitě vyplatí si řekneme v dalším článku.

Marketing, propagace a optimalizace

Bohužel v dnešní době a konkurenčním prostředí už nestačí mít jen spuštění obchod. Spousta potenciálních zákazníků vás nikdy nenajde. Proto je potřeba podpořit návštěvnost a zvýšit prodeje pomocí dalších kanálů:

  • zpětné odkazy
  • sociální sítě, hlavně Facebook
  • využívání srovnávačů zboží (Heureka.cz, Zbozi.cz..)
  • PPC reklama (Sklik a Google)

Vše si můžete samozřejmě nastavit sami. Lepší (a ve výsledku i levnější) variantou je ale oslovit někoho, kdo s tím má více zkušeností a dokáže vaši reklamní strategii vhodně zacílit.

Jsem připraven na spolupráci

Rádi byste rozjeli svůj e-shop ale stále si nevíte rady? Nebojte se mi ozvat. Společně rozjedeme váš obchod a posuneme vaše podnikání o úroveň výš!